Η Κρήτη είναι ένα από τα λίγα μέρη της Ευρώπης που απαντώνται τόσα πολλά διαφορετικά είδη φυτών και ζώων. Το γεγονός αυτό την καθιστά πόλο έλξης για ειδικούς επιστήμονες, βοτανολόγους, ορνιθολόγους, ζωολόγους, απ’ όλη τη Γη. Η φυσική της ομορφιά είναι τέτοια που οι απανταχού φυσιολάτρες επιλέγουν να συνδυάσουν εδώ τις διακοπές τους με την αγάπη τους για το φυσικό περιβάλλον.
Η σκέψη ότι το πρόγραμμα σπουδών ενός σχολείου προσφέρει ελάχιστες ευκαιρίες στους μαθητές μιας αστικής περιοχής της Κρήτης να ανακαλύψουν και να θαυμάσουν τη φυσική ομορφιά του νησιού που κατοικούν αποτέλεσε και το εφαλτήριο για την επιλογή του προγράμματος της Περιβαλλοντικής ομάδας κατά το τρέχον έτος.
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα: “Γνωρίζοντας τα πτηνά της Κρήτης”
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς οι μαθητές της Περιβαλλοντικής Ομάδας του 11ου ΓΕΛ έχουν αφιερώσει πολλές ώρες εκτός ωρολογίου προγράμματος συμμετέχοντας σε ποικίλες δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου.
Το φετινό πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με μία άκρως επιτυχημένη διήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη σε επιλεγμένους βιότοπους της Κρήτης. Η μετακίνηση έγινε στις 4 και 5 Μαΐου 2023 με προορισμό περιοχές ιδιαίτερης οικολογικής σημασίας και μοναδικής ομορφιάς:
Το φαράγγι των Μύλων κοντά στην πόλη του Ρεθύμνου. Πεζοπορία μέσα σε ένα απίστευτο φυσικό τοπίο που έχει σχεδόν κρύψει τους εγκαταλελειμμένους νερόμυλους και τους ναούς, όπως ο σπηλαιώδης ναός του Αγίου Ιωάννη και ο ναός των Αγίων Πέντε Παρθένων.
Τη λίμνη Κουρνά στον Αποκόρωνα Χανίων. Μία βόλτα με θαλάσσιο ποδήλατο στη μεγαλύτερη φυσική λίμνη της Κρήτης έφερε τους μαθητές πιο κοντά στη μεγάλη ποικιλία παρυδάτιων πουλιών που φιλοξενεί η λίμνη.
Τη λίμνη της Αγυιάς Χανίων. Με την υπερπολύτιμη συνδρομή του Βιολόγου-Ορνιθολόγου του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, κου Μιχάλη Δρετάκη, οι μαθητές μυήθηκαν στην επιστήμη της Ορνιθολογίας και της Οικολογίας. Η λίμνη είναι προστατευόμενη περιοχή του δικτύου Natura 2000 και είναι μοναδικός υδροβιότοπος που φιλοξενεί περίπου 220 είδη πτηνών. Παρατήρησαν και άκουσαν στον φυσικό τους χώρο πουλιά όπως ο μαυροσκούφης, ο μελισσοφάγος, η σταχτάρα, ο αργυροτσικνιάς, η φαλαρίδα κ.ά. Έμαθαν επίσης για τις επιπτώσεις που έχουν η ανθρώπινη παρέμβαση μέσω εισαγωγής ξενικών ειδών και η κλιματική αλλαγή στη βιοποικιλότητα και στην ισορροπία των οικοσυστημάτων.
Οι επιστημονικές πληροφορίες και η καθηλωτική αρμονία των τοπίων ήταν οι αποσκευές που έφεραν μαζί τους τα παιδιά της ομάδας με την επιστροφή τους στο Ηράκλειο…